کد خبر: ۱۱۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
هیئت جوادالائمه آمل با موج همدلی پویش مردمی "علی یاوران" در اجرای رزمایش کمک مومنانه با پخت غذای گرم به یاری نیازمندان شتافتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، برای آنان گرمای شعله‌های آتش اجاق گازها مهم نیست، زمانی وقتی مقام معظم رهبری فرمودند:" به کمک خانواده‌های بی‌بضاعت در ایام بیماری کرونا با طرح رزمایش کمک مومنانه بشتابید مثل همیشه در خط مقدم جهت مقابله با این میهمان ناخوانده قرار گرفته و آستین همت بالا زدند.

عده‌ای مومنان متعهد در اولین شب سحری ماه مبارک رمضان از سوی مسئول هیئت جوادالائمه جهت کمک به نیازمندان لبیک گفتند و با حضورشان در جوار مصلای بزرگ شهر آمل در جهت پخت غذای گرم سحری نیازمندان شهرشان محفلی معنوی ایجاد کردند.

با نگاه هر کدام زیباترین صحنه‌ای که نظر هر بیننده ای را جلب می‌کند پیشی گرفتن از هم در این کار خیر هستند. یکی برنج آبکش میکند، دیگری مرغ سرخ و جمعی دیگر شستن ظروف و آمادهسازی برای بسته بندی غذاها پس از آماده شدن را برعهده گرفته است.

سعید بابکی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، هدف از حضورش به این عزم خداپسندانه در جمع دوستان جوادالائمه را برداشتن باری از دوش بی بضاعتها عنوان کرد و گفت: در این شرایط بد اقتصادی و با آمدن کرونا امیدواریم با توان مان برای این خانوادهها کمک حال باشیم.

موج همدلی که در بین آنان همه اقشاری از این جوانان دیده میشود و ایمان سلطانی جودوکار تیم ملی یکی از این جوانها بوده که با شور خاص، همراه هیئتیها در این پویش مردمی شده و با جان و دل به پخت غذای گرم می پردازد.

مسئول هیئت جوادالائمه آمل در این پویش مردمی با بیان اینکه هیئت جوادالائمه سالهای سال توانست در اجرای برنامههای ملی و مذهبی حضور فعالی در شهرستان و استان داشته باشد، گفت:  این مجموعه موفق به فعالیت خیریه ای جواد در کنار دیگر فعالیتها میپردازد و در صحنههای مختلف دست نیازمندان را بگیرد.

یاسر رجبی افزود: مجموعه خیریه در ایام بیماری کرونا پس از منویات مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه به افراد آسیب دیده بیماری توانستند به نیت مادر بقیه الله نرجس خاتون 313 بسته غذایی به ارزش 300 هزار تومان جمع آوری و بین این خانوادهها توزیع کنند.

وی با اشاره به اینکه همراهان هیئت در هنگام پخش غذا متوجه و شناسایی خانوادههای دیگر شدند که توانایی پخت غذای گرم را ندارند، تصریح کرد: این شناسایی قبل از ماه مبارک رمضان بوده که تصمیم گرفته شد تا در این ایام، پخت غذای گرم انجام و به درب منازل این خانواده های بی بضاعت انجام شود.

رجبی با بیان اینکه تهیه و پخت تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این پویش با حضور 80 نفر در چهار شیفت پخت و تهیه غذا، توزیع، ظرف شستن و آماده سازی محتوای پخت بعدی هر شب 700 پرس غذای گرم تهیه و زمان سحر توزیع میشود.

گزارش و فیلم از کبریا مقدس

انتهای پیام/‌684/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار